Of je voor het eerst een echt goede strategie maakt, of - zoals wij - dit al jarenlang letterlijk ieder kwartaal bijschaven: Het is de juiste stap om weer verder te groeien met je bedrijf.

Er is geen enkele fase in je bedrijf waarin je het hebben van een strategie kunt overslaan.

Bij het maken van je strategie sta je oa. stil bij het aanpakken van de gehele bedrijfsstrategie, de basis van je zichtbaarheidsplan, meer geld verdienen, een financieel vrije(re) toekomst bouwen, fans maken van je klanten, wachtrijen/lijsten hebben van mensen die met je willen werken, perfecte partnerships aangaan, een methode creeëren, een merk bouwen; alles mbt het bouwen van een goed en constant groeiend bedrijf. 


Hieronder delen we verschillende artikelen die je helpen bij de verschillende aspecten om een ijzersterkte strategie voor jezelf neer te zetten.

Artikelen in Strategie

3 fasen van ondernemen
Iedere onderneming bevindt zich in een bepaalde fase. Geen enkele fase is...
Start-up fase
96% van alle bedrijven zal niet voorbij de start-up fase komen en dat is zonde....
Grow-up fase
Wie tot de 4% wil behoren in de grow-up fase, moet voorbereid zijn om de nodige...
Scale-up fase
In iedere fase spelen andere uitdagingen, problemen en focuspunten. Ook in de...
Missie
Waar STAAN jullie voor met het bedrijf? Het antwoord op deze vraag is de...
Visie
Je visie is het antwoord op de vraag: "Waar staan we voor?" Een visie...
Schaalbaar bedrijf
In de snel veranderende wereld van het ondernemen is het vermogen om te schalen...
Waardepropositie
Dit kun je toch wel de basis van ondernemen noemen. Want op het moment dat je...
Marktonderzoek
Wat is marktonderzoek? Marktonderzoek is het onderzoeken van de markt waarin jij...
Maand KPIā€™s
Veel ondernemers zijn ā€œdrukā€ en altijd ā€œbezigā€ maar behalen vrijwel...
Doelgroep
Wat is een doelgroep? Een doelgroep is een specifieke groep personen met...
Ideale klant
Om geld te kunnen verdienen met jouw product of dienst moet je weten wat de...
Concurrentieanalyse
Wat is een concurrentieanalyse? De vraag stellen is hem eigenlijk al...
Origin Story
Je origin story is de basis van je zichtbaarheid. Het vormt het begin van de...
Onderscheidend vermogen (X-factor)
Hoe zorg je ervoor dat klanten naar jou toekomen? Is jouw bedrijf onderscheidend...
Autoriteit
Over autoriteit wordt vaak of heel makkelijk over gedaan of het wordt onnodig...
Accolades en testimonials
Accolades en testimonials heb je in een formele en informele setting. Het laat...
Financiƫle strategie
Een effectieve financiële strategie is een hoeksteen van succesvol...
Bedrijfsstrategie
In de basis is alles simpel. Zo ook het maken van een bedrijfsstrategie. Wat er...
Businessmodel canvas
Jouw hele business samengevat op slechts Ć©en simpel A-4tje op een manier dat...
KPI's
KPI staat voor Key Performance Indicator. In goed Nederlands: een sleutel tot...
Product eco-systeem
Veel bedrijven hebben een of enkele producten die ze aanbieden zonder dat er...
Klantreis
De klantreis is een cruciaal concept voor elke ondernemer die streeft naar...
Klantbeleving
Klantbeleving is een essentieel onderdeel geworden van zakelijk succes. In dit...