Page content

3 scales of certainty

Veel ondernemers hebben een afkeer als het gaat om verkopen. Vaak komt dit door een negatieve ervaring uit het verleden of omdat ze het gewoon niet kunnen. Of beide kan ook natuurlijk.

Maar als ondernemer zul je linksom of rechtsom jouw potentiële klanten natuurlijk af en toe een aanbod moeten doen. Anders kunnen ze niets bij je kopen. En als ze niets bij je kopen verdien jij geen geld, waardoor je bedrijf niet kan voortbestaan.

Tot zover klinkt het vrij logisch.

Verkoop via de 3 scales of certainty

Voor nu laten we de negatieve ervaring van uit het verleden even voor wat het is. Laten we ons focussen op de skill van verkopen.

Het gaat nu te diep om in dit korte artikel een complete salestraining te geven maar éen basis onderdeel wat je sowieso moet begrijpen is het volgende:

Three Scales of Cerntainty (3 schalen van zekerheid)

3 pijlers die van kapitaalbelang zijn om op orde te hebben voordat iemand iets bij je kan kopen.

In dit geval gaat het om deze 3 categorieën waar je idealiter gezien een 10 op moet scoren om de klant makkelijk te laten kopen.

  1. Product/ dienst
  2. Persoon
  3. Bedrijf

Mensen moeten de toegevoegde waarde inzien van jouw product of dienst. Ze moeten jou als persoon vertrouwen. En ze moeten het bedrijf vertrouwen.

Meer over de 3 schalen van zekerheid vertelt John in de onderstaande video zodat jouw closing percentage drastisch omhoog gaat:

Comment Section

0 reacties op “3 scales of certainty

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

background: rgba(255, 255, 255, 0.73);