Online klanten werven: hoe haal ik nieuwe opdrachten binnen? | LSOB
Online klanten werven: hoe doe je dat?

Online klanten werven: hoe doe je dat?

Elke ondernemer wil doorgroeien met zijn of haar (online) business. Maar dat kan niet zonder de juiste klanten. Online klanten werven is daarom onmisbaar voor elke ondernemer.  Nu zit er natuurlijk niveauverschil per ondernemer en binnen LSOB breken we dit netjes op. Zo zijn er groepen die al veel weten, maar sterker willen worden. Er zijn ook groepen die net starten. En laat nu bijna elke starter dezelfde vraag hebben. Online klanten werven, hoe doe je dat? In dit artikel krijg je te weten hoe je klanten kunt werven via het internet en nieuwe opdrachten kunt binnenhalen.

Geen tijd (of zin) om te lezen? Bekijk dan de video onderin het artikel.

Man achter laptop

Online klanten werven als start-up 

Het leuke aan onze startersgroep is dat deze mensen ontzettend gemotiveerd zijn. Ze zijn ambitieus, hebben grote doelen gesteld en doen er ook alles aan deze te bereiken. Toch stelt iedereen constant één dezelfde vraag over het werven van genoeg online klanten. Want hoe trek je de juiste mensen aan? Hoe ga ik uiteindelijk genoeg geld verdienen online? En hoe zorg ik ervoor dat ik kan leven van mijn business? Vele gaan vurig van start om nieuwe klanten binnen te halen als start-up. Ze pieken in het delen van content, en ze pieken in hun plan van aanpak. Een mooi voorbeeld is een Facebook Timeline. De ene keer deelt een ondernemer 10 dingen tegelijkertijd om daarna weer een week stil te vallen. Er ontstaat vaak ook een een piek van motivatie en inspiratie. Een mindset die schreeuwt “ik ga er volle bak tegenaan.” Om vervolgens na een geringe tijd toch weer te verslappen.

Via internet klanten werven vraagt om actie

Ben je echt serieus betreft het online geld verdien, klanten werven en de beste worden binnen jouw vak? Dan zijn er twee dingen nodig om succesvol te worden.

  1. Weet wat je gaat doen. Dit houdt in dat je bereid moet zijn om klanten te werven. Webinars te volgen óf te geven. Andere online of offline activiteiten verzorgen. En voornamelijk jezelf zichtbaar maken.
  2. Ga aan de slag. Je weet nu inmiddels wat je moet doen om jezelf zichtbaar te maken bij het juiste publiek. Dus ga aan de slag. Onderneem actie.

Onlangs spraken wij met een vaste klant van ons. Zij gaf aan dat ze geregeld goede ideeën had en precies wist wat ze moest doen om haar bedrijf tot een succes te maken. Echter was het ‘aan de slag’ gaan gedeelte een grotere valkuil voor haar. En het is niet heel gek als jij wellicht jezelf hierin herkent, want dit is een veel voorkomend probleem. Je piekt met een flinke dosis motivatie, maar vervolgens ga je piekeren, nadenken en nieuwe plannen maken. Op het oog lijkt het zo goed, maar uiteindelijk creëer je nauwelijks tot geen resultaat.

zakelijke meeting groei

Klanten werven heeft tijd en energie nodig

Wat wij met onze klanten doen is per individu kijken wat voor hen haalbaar is Is het mogelijk om elke dag online content te plaatsen of hou je het liever bij één keer per week? Er is in dit geval geen fout antwoord mogelijk, want voor iedereen werkt het anders. Doe wat voor jou fijn en haalbaar voelt. Maar voorkom dat je plots een week 30 keer iets plaats om vervolgens weer weken ‘offline’ te gaan.

Zoek naar een passende middenweg en zorg ervoor dat je structureel aanwezig bent. Dit is een win-win situatie, want jouw potentiële online klanten weten wat ze aan je hebben en jij creëert voor jezelf een ritme dat vol te houden valt! Op deze manier zullen er makkelijker klantgesprekken ontstaan voor je het weet gaat het balletje rollen. Het online klanten aantrekken is hier mee begonnen.

Haal nieuwe klanten en opdrachten binnen

Val je toch een keertje terug? Denk dan aan de stappen (1) weet wat je gaat doen en (2) ga aan de slag! Stop met het eeuwige nadenken. En stop vooral met plannen maken en uitschrijven zonder de intentie het daadwerkelijk uit te gaan voeren.

Bezit je op dit moment over fantastische lijstjes? Pak het erbij, maar stop met bijschaven. Start met de eerste stappen om jouw lijstje af te werken. Je zult gaan merken wanneer jijzelf je zaakjes op orde hebt, klanten uiteindelijk echt naar je toe komen. Echt waar! Dat is de kracht van online klanten aantrekken.

Heb jij zelf een geniale manier om klanten te werven online? Laat het weten in de reacties!

 

Over de schrijver
John is de drijvende kracht achter de schermen van Lifestyle of Business. Je kunt hem zien als een gedetailleerde, leergierige en slimme ondernemer die strategisch en doelgericht, maar ook luchtig te werk gaat. Hij werkt vooral met ondernemers die meer ‘in het bedrijf’ willen werken dan ‘aan’. Vakmannen of -vrouwen die willen groeien. John legt moeilijke dingen uit op een makkelijke manier. Hij denkt mee met jouw online marketing en helpt bij het zetten van de nodige stappen in het ondernemerschap. Meekijken en de juiste statistieke bijhouden.
Reactie plaatsen

Phoenix WebsitePhoenix Website