Hoe start je met online klanten aantrekken? | LSOB
Online klanten aantrekken: hoe doe je dat?
19 september 2017 

Online klanten aantrekken: hoe doe je dat?

Recent zijn we een nieuwe groep gestart met gemotiveerde ondernemers. Zij willen allemaal doorgroeien met en in hun business maar hebben hierbij hulp nodig. Nu zit er natuurlijk niveauverschil per ondernemer waardoor we dit dan ook netjes opbreken. Zo zijn er groepen die al veel weten maar sterker willen worden, maar er zijn ook groepen die net beginnen. En laat nu bijna elke individu van deze laatste groep dezelfde vraag stellen: online klanten aantrekken, hoe doe ik dat?

Online klanten aantrekken als start-up 

Het leuke aan onze huidige ‘startende’ groep is dat deze mensen vaak ontzettend gemotiveerd zijn. Ze zijn ambitieus, hebben grote doelen gesteld en doen er ook alles aan deze te bereiken. Toch stelt iedereen constant één dezelfde vraag over het werven van genoeg online klanten. Want hoe trek je de juiste mensen aan? Hoe ga ik uiteindelijk genoeg geld verdienen online? En hoe zorg ik ervoor dat ik kan leven van mijn business?

Vele gaan dan ook vurig van start. Ze pieken in het delen van content, en ze pieken in hun plan van aanpak. Een mooi voorbeeld is een Facebook Timeline. De ene keer deelt een ondernemer 10 dingen tegelijkertijd om daarna weer een week stil te vallen.

Er ontstaat vaak ook een een piek van motivatie en inspiratie. Een mindset die schreeuwt “ik ga er volle bak tegenaan.” Om vervolgens na een geringe tijd toch weer te verslappen.

online klanten aantrekken en laten blijven

Weet wat je doet  

Ben je echt serieus betreft het online geld verdien, klanten werven en de beste worden binnen jouw vak? Dan zijn er twee dingen nodig om succesvol te worden.

  1. Weet wat je gaat doen. Dit houdt in dat je bereid moet zijn om klanten te werven. Webinars te volgen óf te geven. Andere online of offline activiteiten verzorgen. En voornamelijk jezelf zichtbaar maken.
  2. Ga aan de slag. Je weet nu inmiddels wat je moet doen om jezelf zichtbaar te maken bij het juiste publiek. Dus ga aan de slag. Onderneem actie.

Onlangs sprak ik met een vaste klant van mij. Zij gaf aan dat ze geregeld vele goede ideeën had en precies wist wat ze moest doen om haar bedrijf tot een succes te maken. Echter was het ‘aan de slag’ gaan gedeelte een grotere valkuil voor haar. En het is niet heel gek als jij wellicht jezelf hierin herkent, want dit is een veel voorkomend probleem. Je piekt met een flinke dosis motivatie, maar vervolgens ga je piekeren, nadenken en nieuwe plannen maken. Op het oog lijkt het zo goed, maar uiteindelijk creëer je nauwelijks tot geen resultaat.

Vind een passende middenweg

Wat ik met mijn klanten doe is per individu kijken voor hen haalbaar is. Is het mogelijk om elke dag online content te plaatsen of hou je het liever bij één keer per week? Er is in dit geval geen fout antwoord mogelijk, want voor iedereen werkt het anders. Doe wat voor jou fijn en haalbaar voelt. Maar voorkom dat je plots een week 30 keer iets plaats om vervolgens weer weken ‘offline’ te gaan.

Zoek naar een passende middenweg en zorg ervoor dat je structureel aanwezig bent. Dit is een win-win situatie, want jouw potentiële online klanten weten wat ze aan je hebben en jij creëert voor jezelf een ritme dat vol te houden valt! Op deze manier zullen er makkelijker klanten gesprekken ontstaan voor je het weet gaat het balletje rollen. Het online klanten aantrekken is hier mee begonnen.

online klanten aantrekken begin met een to do list

Stop met nadenken en doe het gewoon

Val je toch een keertje terug? Denk dan aan de stappen (1) weet wat je gaat doen en (2) ga aan de slag! Stop met het eeuwige nadenken. En stop vooral met plannen maken en uitschrijven zonder de intentie het daadwerkelijk uit te gaan voeren.

Bezit je op dit moment over fantastische lijstjes? Pak het erbij, maar stop met bijschaven. Start met de eerste stappen om jouw lijstje af te werken. Je zult gaan merken wanneer jijzelf je zaakjes op orde hebt, klanten uiteindelijk echt naar je toe komen. Echt waar! Dat is de kracht van online klanten aantrekken.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Phoenix WebsitePhoenix Website