Ben je al lid van onze Gratis community?
Meer info + aanmelden

Page content

Hoe vergroot je je zichtbaarheid online?

Hoe vergroot je je zichtbaarheid online?

Hoe vergroot je je zichtbaarheid online?

Maak gebruik van website optimalisatie

Het liefst wil je zichtbaar zijn op plekken waar veel mensen zoeken. En waar wordt er meer gezocht dan op zoekmachines zoals Google en Bing? Via algoritmes bepalen deze zoekmachines welke website het meest relevant is voor surfers van het web. Hier moet jij dus tussen komen te staan. Gelukkig zijn hier genoeg manieren die jouw website naar de top helpen denk bijvoorbeeld aan website optimalisatie of het gebruik van relevante zoekwoorden. 

Adverteer een keer (of meer)

De meest logische manier om gezien te worden is adverteren. Wel is het belangrijk dat je dit goed aanpakt. De meest succesvolle bedrijven adverteren op plekken waar hun klanten te vinden zijn en proberen te zoeken naar hun soft spot. Ga na wat het probleem is van jouw klant, wat hij of zij nodig heeft en waarom jouw product hem of haar gaat helpen.

Op het moment dat jij een pakkende foto hebt, opvallende titel en een probleem oplost waar jouw klant mee zit, dan is de kans op doorklikken groot.

Er zijn verschillende manieren van adverteren. Begin bij stap 1: Bepalen waar jouw doelgroep zich bevindt.

En goed om te weten: Via Google zijn mensen veelal opzoek naar een directe (betaalde) oplossing. Via google adwords zijn mensen minder snel geneigd zich in te schrijven voor een eboek (lead verzameling) en zullen ze juist sneller actie ondernemen als ze rechtstreeks naar je webwinkel gestuurd worden. Terwijl facebook ads zich juist uitstekend leent voor leadverzameling. Omdat mensen op facebook weer niet direct op zoek zijn naar koop en wel naar vermaak. Waardoor leadverzameling op facebook veelal beter werkt dan koude verkoop (rechtstreeks naar een webshop sturen).
Houd daar rekening mee in je advertentie aanpak.

Zorg er vervolgens voor dat je op de plek aanwezig bent waar jouw doelgroep is. Op meerdere manieren, met foto’s, video’s, lange teksten, korte teksten en verschillende soorten opvolging en re-targeting. Zodat je jouw klanten optimaal kunt benaderen.

Recensies 

Het internet is de ideale plek om je mening te geven en niets is zo belangrijk als de mening van je klant. Want een tevreden klant komt misschien wel weer bij je terug en als je het echt goed doet neemt hij (of zij) vrienden mee. Hoewel je klanten misschien niet staan te springen om jouw product of service te promoten, kunnen ze wel helpen. Waarom laat je je klanten geen recensie schrijven over je bedrijf en zet je dat op je website?

Goede manieren zijn:
Een Google Business Account (eenvoudig aan te vragen en zorgt vervolgens voor goede vindbaarheid van je bedrijf in Google).
Facebook recensies.
Recensies op je website.

Bij voorkeur altijd voor- en achternaam + foto + eventueel bedrijf. Hoe meer persoonlijke details, hoe geloofwaardiger. Wanneer er enkel een voornaam staat is het bullshit gehalte nogal hoog en kan het overkomen als verzonnen recensies. Wat potentiële klanten juist weer afschrikt.

Deel je boodschap

Het kan onwennig zijn om je mening te geven. Om te gaan staan voor datgene waar jij in gelooft. En toch is het vaak dé manier om je authenticiteit te laten zien, je kennis en kunde te verspreiden en een volging te bouwen.
Je online zichtbaarheid wordt pas echt groot als jij onderscheidend bent en dat dagelijks op de voorgrond toont.
Combineer dat met een goed vindbare website, goede recensies en goede (retargeting) advertenties, en je hebt de krachtige basis van online zichtbaarheid te pakken.

    Comment Section

    0 reacties op “Hoe vergroot je je zichtbaarheid online?

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Phoenix WebsitePhoenix Website