Je wilt een echt bedrijf bouwen en zelf meer 'uit' je bedrijf stappen
Ik, Jeanet, sprak van de week een ondernemer. Die ondernemer is de reden dat er extra vaart gezet is achter Business Development op Slippers, een traject dat eigenlijk pas vanaf half 2019 gelanceerd zou worden. Want wat hij me vertelde was te triest voor woorden.
Deze ondernemer had een investering gedaan van tienduizenden euro's...
Hem was verteld dat hij in een jaar keer 10 zou gaan met het bedrijf. Dat hij echt zou leren ondernemen. Een bedrijf bouwen. Werkende strategieen zou leren die in principe op zijn toekomstig nieuwe bedrijven ook toegepast zouden kunnen worden. Dat er met heel weinig tijd toch veel meer financiele groei zou zijn dan ooit. Dat hij in een groep zou komen met andere ondernemers die minimaal 100.000 euro omzetten.
Dat zie je vaak, die magische grens van 100.000 euro. Daar kom ik zo nog wel even op ;).
Deze ondernemer, laten we hem Jaap noemen, was bereid te investeren. Jaap had vaker geïnvesteerd en wist de waarde van de juiste omgeving om je heen verzamelen.
Jaap startte met volle overtuiging
Van Jaap weet ik dat hij echt all-in gaat en heel gretig is om te leren. De eerste weken kwamen er een aantal mooie dingen naar voren in de Mastermind sessies. Maar al vrij snel werd er eenzelfde boodschap constant herhaald. "Ga online meer zichtbaar zijn, ga meer doen van wat werkt, ga minder doen van wat niet werkt en ga groter denken".
Ondertussen begreep Jaap dat spelletje goed. Sterker nog, hij deed dat uit zichzelf ook al jaren, hij is niet voor niets ondernemer. Maar hij was openminded en gaf alles een kans.
Toch merkte hij al vrij snel, dit was niet waarvoor hij een grote investering had gedaan.
Hij wilde leren. Leren business voeren, een bedrijf bouwen. Overigens was de magische 100.000 grens van een aantal deelnemers nog niet eens aangetikt, en ook dat maakte dat Jaap wist dat hij in de verkeerde omgeving zat.
Jaap wilde niet enkel trucjes leren.
Hij wilde echt leren ondernemen.